După pandemie, 8 din 10 români vor ca ținuta de birou să includă haine mai comode. Aproape 50% au cumpărat preponderent haine sport în ultima perioadă

După pandemie, 8 din 10 români vor ca ținuta de birou să includă haine mai comode. Aproape 50% au cumpărat preponderent haine sport în ultima perioadă
După pandemie, românii îşi doresc haine mai comode la birou şi vor o schimbare a stilurilor generale office şi business casual pentru ca acestea să includă elemente vestimentare mai comode, arată un sondaj realizat online de ColorEscu la care au participat 749 de persoane, între 26 şi 55 de ani, cu venituri medii şi peste medie.

De asemenea, pandemia a adus schimbări şi în ceea ce priveşte modul de achiziţie a hainelor, dar şi tipul acestora: în ultimii doi ani, românii au cumpărat mai multe haine online şi s-au orientat spre haine sport şi haine comode.

1 din 4 români vrea să se îmbrace mai comod la birou. 8 din 10 consideră că, în general, stilul office ar trebui să fie mai comod

Întrebaţi dacă au revenit la birou sau anticipează revenirea la birou în următoarele 3 luni, 34,8% dintre respondenţi au declarat că au revenit şi lucrează doar de la birou, în timp ce 23,1% au un program hibrid, care implică şi zile de lucru de acasă, şi zile de la birou. 27,4% dintre participanţii la sondaj au lucrat de la birou şi pe parcursul pandemiei. Doar 14,7% nu au revenit în acest moment la birou şi nu anticipează acest lucru în următoarele 3 luni.

Aproape 56% dintre respondenții sondajului plănuiesc să aibă acelaşi stil vestimentar la birou ca cel de dinainte de pandemie. Pe de altă parte, însă, 25% îşi doresc să se îmbrace mai comod la birou, iar 17% îşi doresc să includă haine în culori mai vii în garderoba de la birou. Doar 3,6% şi-au manifestat dorinţa de a se îmbrăca mai formal.

Flexibilitatea poate fi justificată şi de faptul că, în România, codurile vestimentare la locul de muncă nu sunt foarte stricte. Doar circa 10% dintre participanţii la sondaj au declarat că au un loc de muncă ce le impune un cod vestimentar strict, în timp ce 27,4% au un cod vestimentar minim definit, iar 29,1% trebuie să urmeze un cod moderat, care reglementează anumite aspecte ale vestimentaţiei. Pe de altă parte, 33,8% dintre respondenţi au declarat că locul lor de muncă nu impune un cod vestimentar.

Aproape 8 din 10 respondenți (78%) sunt de acord că, în general, stilurile vestimentare office şi business casual ar trebui să fie schimbate pentru a include haine mai comode. Unele dintre cele mai populare schimbări votate de participanţii la sondaj includ:

· Tricourile polo în loc de cămaşă/ bluză office (pentru bărbaţi) – 46,6%
· Blugi în loc de pantaloni office (pentru bărbaţi) - 35,8%
· Pantofi sport în loc de pantofi office (pentru bărbaţi) – 32,3%
· Pantofi sport în loc de pantofi office (pentru femei) – 30,7%
· Blugi în loc de pantaloni office, fuste sau rochii office (pentru femei) – 30%
· Tricourile polo în loc de cămaşă/ bluză office (pentru femei) – 25,6%

Aproape 7 din 10 respondenți (67,8%) consideră că perioada pandemică i-a determinat să poarte haine mai confortabile în viaţa de zi cu zi. Astfel, în cei 2 ani de pandemie, 46,9% s-au îmbrăcat mai comod, iar 21% s-au îmbrăcat mai sportiv. Pe de altă parte, 29.8% nu au remarcat schimbări în ceea ce priveşte stilul lor vestimentar în perioada pandemică.

Întrebaţi cât de relevant consideră că este stilul în care se îmbrăcă la birou/în mediul de lucru pentru imaginea lor ca profesionist(ă), 40,3% sunt de părere că acesta este relevant, iar 33,1% îl consideră foarte relevant. 21,6% îl percep drept neutru.

De asemenea, întrebaţi cât de mult şi-au schimbat stilul vestimentar general în ultimii 2 ani, 42,2% au optat pentru un răspuns neutru, 14% - au declarat că deloc, 21% - puţin. Pentru 15,4% dintre respondenţi, schimbarea a fost mare, iar pentru 7,5% - foarte mare.

Ce modificări a adus pandemia în ceea ce priveşte obiceiurile de achiziţie a hainelor

Pandemia a adus schimbări în aproape toate aspectele sociale, iar achiziția de haine noi nu a făcut excepţie. În ultimii doi ani, românii au remarcat modificări atât în ceea ce priveşte mediul prin care au cumpărat obiecte vestimentare, dar şi şi tipul acestora.

Astfel, peste 63% dintre participanţii la sondaj au declarat că, în cei doi ani de pandemie, au cumpărat mai multe haine online decât o făceau înainte, în timp ce 29% au declarat că şi-au menţinut obiceiurile de cumpărare.

Cu toate acestea, 45% dintre respondenţi au declarat că, per total, au
cumpărat mai puţine haine decât înainte de pandemie. Aproape 30% au
cumpărat acelaşi număr de haine, iar 17% - mai multe decât înainte de pandemie.

45,5% dintre respondenţi au cumpărat cu precădere haine sport în perioada pandemică, iar 31,4% - haine comode, de stat în casă. Pe de altă parte, 34% nu au cumpărat în mod special anumite tipuri de haine în ultimii doi ani.

Pentru 60% dintre participanţii la sondaj, întoarcerea la birou este sau ar fi un prilej pentru reînnoirea garderobei. Cum vor achiziţiona hainele? Şi online, şi din magazine pare să fie opţiunea preferată, peste 66% dintre respondenţi alegând această variantă.

Eşantion

Sondajul a fost desfăşurat în perioada 19 mai - 2 iunie 2022 în mediul online, prin canalele de comunicare ale ColorEscu (colorescu.ro) – brand de haine și accesorii românești cu aproape 10 ani de experiență în piața românească de fashion. La sondaj au participat 749 de români, dintre care 52,6% femei şi 47,3% bărbaţi. Dintre aceştia, 45,7% au între 36 – 45 de ani, 35,1% au între 26 – 35 de ani, iar 16,7%, între 46 – 55 de ani.

41,7% dintre respondenţi au studii de licenţă ca ultimă formă de învăţământ absolvită, 38,7% - studii de masterat, iar 16,4% - liceu. În ceea ce priveşte veniturile medii lunare ale acestora, 29,1% au între 2500 şi 4000 RON, 26,3% - între 4000 şi 6000 RON, 15,2% - peste 6000 RON, iar 11,2% - între 1000 şi 2500 RON.

Rezultate sondaj ColorEscu

Suport clienți Luni-Vineri: 10:00-18:00

0770.949.155 comenzi@colorescu.ro

Compara produse

Trebuie să mai adaugi cel puțin un produs pentru a compara produse.

A fost adăugat în wishlist!

A fost sters din favorite!